måndag 15 april 2013

Så kom en liten kutig dam....

Linslus
Jag bestämde med min instruktör i fredags att jag skulle träna idag på morgonen...Det var ju en himla tur, för i morse hade jag inte alls någon lust...
Men jag tog på mig träningskläderna med en gång på morgonen så var det klart...i fall jag skulle få för mig att något annat skulle behöva göras.
Det är mitt bästa träningstips. Ta på träningskläder med en gång, och inga myspyskläder, då har man liksom redan kommit igång.
Följde LilleW till skolan och gick sen hem och packade ner kläder och handduk. tog en kaffe till och cyklade sen iväg...
När jag trampat på crosstrainer i två minuter och fortfarande inte kände någon inspiration så kom en liten kutig dam och ställde sig på den bredvid. Såg att hon knappade in sin ålder... 85 år....Ja, det var inspiration nog...Kändes otroligt gott efter träningen...fast jag fick vimsa runt lite bland maskinerna, hittar inte riktigt än...
Imorgon har jag bokat in mig på ett coreball pass...
Efter träningen gick jag hem till en väninna och drack kaffe. Jätte trevligt. Längesedan vi satt och prata. Det blev någta timmar...sen hem igen och slänga i sig lite lunch. Ettan kom hem och jag hämtade LilleW.
Tog pojkarna med till frisören på Herrhagen. De har båda bett om att få klippa sig och det behövdes. LilleW har äntligen slutat tycka det är livsfarligt att bli klippt. I dag satt han och underhöll alla som ville lyssna medan han blev klippt istället för att skrika och gråta och vifta med armarna. En av frisörerna sa till mig att LilleW kommer bli en stor skådespelare när han blir stor, det var han helt säker på...
När det var färdiga gick vi in till stan och MittiCity och åt skräpmat...Jag tog en kebab Alexander...som var dränkt i sås...Tänk att jag aldrig minns att jag vill ha såsen bredvid och inte på...
Sen hem igen och så är snart denna dagen slut...
Jag vet inte riktigt när jag ska hinna med att städa innan helgen. Mamma ska vara här med barnen och jag vill ju att det ska vara någorlunda rent då...
H och jag ska åka till svägerskan och svågern i Norge...Det ska bli så skönt med vuxentid och vuxenprat (säkert om barn då....men inte hela tiden) och sovmorgon...kanske...jag vaknar väl kl.6 i vanlig ordning...
Vår underbart goa Ettan förstod att vi behövde ha lite egentid...Det vill han ju också ha med sin flickvän...

Plocka ur diskmaskinen nu då...Planera maten till i morgon...Natti natti!

Inga kommentarer: