måndag 22 april 2013

Detta är min helvetesvecka...

Andreeeee jobbar

Vi har haft en underbar helg min käresta och jag.....
Åkte på fredag förmiddag och stannade i Töcksfors för att köpa med lite svenska delikatesser (köttfärs, falukorv och bacon..) till svägerska och svåger. Vi lyckades hitta kläder till oss själva också för en gångs skull..Mest hamnar vi ju på barnavdelningen..Men detta var en helg för bara oss, så varför inte börja med att få lite nytt i garderoben...H fick visserligen bara ett par jeans...Jag drog till med lite mer...Jag har nästan lärt mig att jag inte behöver gå till stora storleks avdelningen, nästan så att jag börjar förstå att de kläderna faktiskt är för stora...för det mesta...
Det regnade och var ganska trist när vi kom men sen lättade det och lördagen bestod av solsken.
Vi hade tänkt att åka en tur in till Oslo men blev kvar i lägenheten och träffade släkt och vänner som kom på besök istället, nog så gott det....Det blev grillning framåt kvällen och jag borde ha tagit ett kort på allt kött som blev grillat...Vi kunde haft en fest med grannarna..hehe..men gott var det...och gott var det att gå och ta sig en bit senare på kvällen...
Det var skönt att bara vara och njuta av solen på balkongen.
På söndag efter en mumsig brunch åkte vi hem..
Idag har jag varit hemma med Ettan som blivit förkyld i helgen...Men imorgon är det jobb igen. Detta är min helvetesvecka...men det ska väl gå....
Nu håller jag på att baka ett bröd som jag hittade på en blogg idag. Får se vad det blir av det. Har inte blivit så mycket bakat på ett tag...mer än pizzadeg...Det går i perioder det där med bakivern...Det ska finnas plats i frysen också...
Älskling njuter

Inga kommentarer: