torsdag 25 april 2013

Men mamma.......

Jackobsbergsskogen
För två veckor sen var jag på mitt första yogalatespass. Idag var jag på mitt andra och insåg att träningsvärken i magen inte gett sig helt än...Kl. 7.30 var jag där, på min lediga dag...märk väl...Efter passet åkte jag till Jackobsbergsskogen. Ville se hur den såg ut om det gick att ta sig fram...Det gick det, drygt halva rundan joggade jag, den andra delen fick jag gå för att det inte skulle ske en olycka av mindre trevlig karaktär...kniiiip säger jag så var det nog sagt om det..
Det var i vilket fall som helst underbart att få andas skogsluft igen.
Sen hem för att gå till A och hämta hennes äldsta sons gamla säng som LilleW fått ta över. en sån med låder under. T har haft lego i lådorna och det var det vi tänkte att LilleW också skulle ha...

Vi tog en tur till IKEA och kolla på garderober och har bestämt oss nu, ska bara välja vilken inredning vi ska ha sen är det klart, äntligen...och vi ska byta soffa med A...så lite nytt blir det här...vi köpte balkongbord och nya glas och tallrikar...Det är det som är bra med IKEA, att man har råd att byta ibland...
Vi rensa lite i köksskåpen också...det var välbehövligt...
Lite nytta har man gjort idag i alla fall...

När LilleW kom hem från skolan blev han först överlycklig för att sängen var här (dock inte ihopsatt) för att sen bli bottenlöst förtvivlad när han insåg att inte lego ingick...
- Men mamma, du sa ju att jag skulle få HELA T´s säng!!!!
- Ja, men jag sa att att du inte fick legot, det hör inte till sängen...
- Men mamma, du sa ju....osv osv...
Det slutade med att jag var dum och han skulle flytta någon annanstans...Men det gick över tillslut...när jag frågade han sen om han tänkte bo kvar ett tag till så sa han:
- Men mamma, jag ska inte flytta förrän jag blir stor!

Inga kommentarer: