tisdag 26 februari 2013

- Men mamma!!!! Seriöst!

Järnspikar också....
För att fortsätta på Shit temat så har jag kommit fram till att i min egen filosofi så skulle det heta:
Shit don´t happen whitout a reason...
Vilket innebär att jag ska ta lärdom av de saker som händer..Att det är något jag behöver bli bättre på...
Tex så är jag ganska konflikträdd...Jag söker inte upp konflikter eller startar några...om man säger så...Helst vill jag stoppa huvudet i sanden...titta åt ett annat håll...rycka på axlarna...Jag tycker inte om att hamna mellan två personer i en konflikt, där jag tycker om båda två, och båda förväntar sig att jag ska stå på deras sida... Det hände förra veckan...Det var länge sen sist jag var i en sån situation...Och jag kände då att jag måste lära mig att hantera sånna här situationer och inte vara så rädd...Det är väl kanske det att jag känner mig som en velpotta som alltid förstår...Jag blir så himla trött på att förstå...Förstå varför den reagerar si och den gör så..Men å ena sidan, men å andra sidan, men å tredje, fjärde, femte...osv..sidan...Och väga varje ord på guldvåg så att ingen ska bli sårad...Ibland önskar jag att jag bara kunde rasa ut som den pubertetstonåring jag aldrig var ( för att jag inte kunde såra någon då heller..) och säga saker som jag inte menar egentligen. Fast å andra sidan så brukar jag bli tagen på allvar de gånger jag blir arg...Utom mina stackars barn då som får utstå att jag blir arg...typ varje dag...Fast den här konflikten jag hamnade mellan handlade ju inte om att jag skulle bli arg och skrika rätt ut...Utan att jag var tvungen att välja sida, vilket jag gjorde tillslut efter att ha vänt och vridit och gjort efterforskningar. Och en blev besviken och en blev nöjd. Och det är jättejobbigt att en känner sig sviken av mig...MEN! Jag måste också lära mig att inte ta ansvar för andra människors känslor...Jag måste lära mig att släppa...Han fick vräka ut sin besvikelse över mig och övriga som valde mot...Och jag tog snällt emot...Fast jag stod på mig...Det har jag blivit bättre på med åren....

För att övergå till något annat så är det melodifestivaltider... Jag såg inte första deltävlingen...Men på de andra har det inte varit någon låt som jag tyckte var så där jätte bra...Så gick jag då in på nätet för att kolla lite på det som var med i första...Särskilt denne YOHIO som jag hört lite av vart om... Men jag är helt såld! Det är nästan så denna 17-åring kan konkurrera med Gyllene Tider....För någon som var ung...eeeh..yngre..på 80-talet så tycker jag inte att hans stil är såååå uppseendeväckande. Jag bara älskar människor som vågar vara udda....Dessutom är han helt fenomenal på gitarr....LilleW har satt upp en idolbild på YOHiO i sitt rum men han har lovat att jag får den när han tröttnar...Han tycker att jag kan ha den på min garderobsdörr...Undrar vad H skulle gilla det...hahaha...

YOHIO Heartbreakhotel
Sky Limit

Och nu kom sjusovaren Ettan upp:
- Men mamma!!!! Seriöst! Lyssnar du på YOHIO idag med?!?!??!

Inga kommentarer: