fredag 22 februari 2013

This shit happened before


Står på diamanten....

Kakmonster
Det är lika bra att sluta drömma det går åt helvete i alla fall...för om man drömmer om Paris hamnar man på något vis likt förbannat i Hudiksvall...(citat Euskefeurat)
No shit?!?

Det är snart dags att betala räkningar...Därav citatet...Nog sagt om det....
Eller inte...Eller jo...Eller så spelade jag Försvunna diamanten med barnen igår...Skulle gärna omvandla spelpengarna till riktiga pengar.. Jag vann...(if shit happens, take a hostage.....)

Vaknade tidigt och började räkna och summera och kunde inte somna om då förstås...Varför ska man börja med sånt mitt i natten??
Shit won't happen if I work harder....  

Nåväl...Fick iväg barn till skolan och sen började jag baka kakor som det kakmonster jag är.
- Hej, jag heter Berit och jag är ett kakmonster!
If shit happens i deserve it....
Livet blir lite lättare av att baka...Då menar jag inte livet som i midja utan livet som det jag andas... Det är terapi för mig...Måste inte baka kakor just, det gjorde jag för att jag var sugen på att äta upp chokladbollen som är kvar..som LilleW sparar till fredagsmyset...Man kan ju inte ta barnens fredagsmys...innan fredagsmyset börjat...men efter...det som blivit kvar..det kan man knycka...det brukar de ändå glömma bort...Mammor får gotta sig varje dag...Något ska man ha för att man är en ansvarsfull vuxen som betalar räkningar och våndas...
Nu har jag ätit två och en halv kaka och mår så där..Magen protesterar...Det är ju skönt att jag slipper äta upp alla på en gång...Som jag kunde ha gjort tidigare i mitt liv...This shit happened before...
Känner mig halvtaskig i kroppen som om en förkylning är på gång...Skulle ju sitta fint så här när jag nu ska börja jobba på måndag igen.
Jag försöker mig på att virka en mössa...Jag har gjort två...Som Ettans gossedjur fick...Idag ska jag försöka få till en i min egen storlek...Jag har så svårt att hålla mig kvar på grundnivån utan ska gärna sväva iväg till något som jag inte behärskar än...det är ju bra om man lär sig grunden först...Har jag hört....

When shit happens, is it really shit?

Inga kommentarer: