onsdag 13 februari 2013

Ja, då ska vi se om det inte börjar töa till i morgon då

Mariebergsskogen
Tog mig en promenad över isen på förmiddagen och fick med mig kameran.
Det var ganska lagom kallt ute tre-fyra minusgrader.
Gick runt i skogen och njöt.
Saknade bara en glimt av solen.
Gick in på Naturrum för att ta en kopp kaffe och tittade på fotoutställningen. Råkade bli en pytteliten makron också, med säker 500 kcal i sig. Men nu har jag varit nyfiken länge på hur de smakar...
Det är tydligen sådana man ska baka nu... det kommer inte jag att göra... Jag kan inte baka snygga små saker och sätta fyllning emellan .. Jag kan möjligtvis få dem att smaka bra...men meningen med makroner är väl att de ska se fina ut
En massa kalorier...
också.
Gick en vända runt isen också så jag kom upp i 4,5 km...
Det är skidspår där och jag blev väldigt sugen på att ge mig ut. Jag tror jag ska försöka i morgon. Kan hända att min ärrade mage inte tycker det är en god idé men det ser så härligt ut.... Och så där på vardagsförmiddagarna är det mest glada pensionärer ute så jag behöver inte känna mig så där i vägen hela tiden för de rutinerade åkarna...Ja, jag vet att pensionärerna säkert är ännu mer rutinerade, men de flesta tränar inte inför Vasaloppet eller beach 2013... Och är lugna och glada och pratar med varandra medan de åker....
Ja, då ska vi se om det inte börjar töa till i morgon då....Som det brukar när jag tänker på skidor...

Inga kommentarer: