måndag 18 februari 2013

LCHF - släng dig i väggen!!!!

Rutor i en korg
Äntligen måndag....Helgen har passerat i lathetens tecken...I lördags gick jag inte ens ut genom dörren..
Men jag har läst och tagit upp min virkning. Virkar mormorsrutor, mest som träning...Tror inte jag får ihop någon filt eller överkast...Jag är inte så säker på att jag har de färgerna jag skulle vilja ha på ett överkast heller. Men det är kul medan det är kul...Jag fick lust att prova på något annat och det finns ju massor på nätet. Virkskola till och med. Jag vet ju inte hur man gör fastmaskor och dubbelstolpar och allt vad det heter... Hittade  en bra sida med hjälp av min svägerska... Nu kom bara nästa problem...Och det är att jag kan visst läsa en beskrivning men jag kommer inte ihåg den så länge...Inte förrän det sitter där i minnet av sig självt...och det kan ta en stund... Jag är heller ingen som gillar att läsa instruktioner på dataskärm...Jag vill ha dem på papper...Jag fattar bättre då...Hahaha...
Men, jag har ingen skrivare som funkar...Trodde jag...har en som är oanvänd, ny kan jag inte säga att den är, den har bott här och blivit dammig i ett par år. Jag försökte få igång den en gång men fick bara besked att färgen var slut...Som den ju inte kunde vara eftersom den var ny...Jag gav upp..Men idag tänkte jag att va fasen! Jag ska väl ändå prova en gång till...Jag har en annan dator nu än sist. Bar ut skrivaren i köket och började med de först instruktionerna..Sen kom jag till det momentet när jag skulle sätta in skivan med drivrutiner....Hmn, vart var den?! Jag vet bestämt att jag sett den flera gånger och blev lika irriterad och blängde surt på den varje gång jag såg den....Och jag hade precis för mig vart jag såg den sist....Och där var den förstås inte..Någonstans i bakhuvudet ville jag minnas att jag lagt den någon annanstans, eftersom jag tänkt att jag ändå inte ska använda den...
Funderade även på om jag slängt den...men det kom jag fram till att jag nog inte gjort eftersom där den förmodades ligga finns det massor av annat skräp jag borde rensat och slängt...
Jag gav upp en stund när jag tittat överallt tre gånger...Förutom ett ställe där jag bara slängt ett öga men inte trodde på...Där tittade jag igen...Och där låg den...(jag hittade instruktionsboken till symaskinen också och la den på ett säkert ställe...hmn hmn)...Så gjorde jag allt jag enligt instruktion skulle och ta mig tusan om jag inte fick den att fungera!!! Jag är ju ett tekniskt geni!!! Hehehe...
Så nu har jag gjort lite utskrifter....
Jag ställde mig på vågen idag också...Mitt frossande i semlor, kärleksmums och annat smått och gott resulterade i - 2,8 kg...Jag säger bara en sak: LCHF - släng dig i väggen!!!!
Nu är jag nere i - 65 igen. Skönt... 5 kg till och jag är nöjd... 10 kg till och jag är övernöjd!

Inga kommentarer: