söndag 10 mars 2013

Kanske en ny era på gång...

Morgonstund har guld i mund... I alla fall denna morgon.
Igår morse var det tungt... Jag och H satt uppe till två eller något... Drack vin och virkade färdigt min mössa.. Det ni... Äntligen har jag slutfört något jag påbörjat... Kanske en ny era på gång...
När LilleW väckte mig strax efter kl 6 var jag varken pigg, glad eller en kärleksfull moder.. Han fick gå upp själv... Efter ett tag gick H upp och gjorde frukost... Jag försökte somna om...men det blir ju bara halvslummer och inget piggare blir jag heller...
Vi hade bestämt att vi skulld åka ut och grilla korv om det var fint väder. Och det var det ju... Jag tänkte ett tag att jag skulle baka bullar... Det ska helst vara hembakat när man är på picknick tycker jag.... Men orkade inte och försvarade mig med att jag inte behöver vara så präktig hela tiden...hehe... Barnen, de små förädarna, blir lika glada om inte gladare av köpebröd...
Vi var iaf ute i några timmar och det var så skönt..men blev lite kallt..
Hela dagen var jag trött.. La mig och sov en timme innan melodifestivalen så jag skulle orka vara vaken...
Men idag vaknade jag som en ny människa...studerade mina favoritböcker till morgongröten... Plockade fram en fläskytterfile och en påse kantareller ur frysen...får se vad jag gör av det...
Tänkte mig in till biblioteket och kolla på systerskapsgrejen också... Skönt att vara människa igen!

Inga kommentarer: