måndag 18 mars 2013

Tänk att mötas av ett tandlöst leende...

Hur äter du din blodpudding?  Provar en ny variant idag med apelsin och keso... Inte så pjåkigt..
Arbetshelgen är över. Det är måndag och jag är ledig. Gick till Grolls för att hämta ut nya arbetskläder. Byxorna provade jag, det var på gränsen att vara för stora men jag tog dem ändå. Piketröjerna mätte jag bara. Jag tar alltid herrstorlek eftersom jag ogillar tröjer som slutar vid byxlinningen... Det är inte snyggt när hud väller över byxkanten... Varken på gammal eller ung och verkligen inte på mig...om jag får en platt och slät mage nångång kan jag tänka mig att visa lite hud... Men inte på jobbet... Nåväl..medium såg ut att räcka gott och väl...men jag tog ändå två large och en medium... Provade när jag kom hem och visst hade det räckt med medium... Jag hade lika gärna kunnat ta xl.. Jag får intala mig själv att ta mindre storlekar... Jag kan å ena sidan se om det passar eller inte men å andra tro att jag är övermodig om jag tror att det passar... Jaja större bekymmer finns i världen...
Har som sagt jobbat helg och måste säga att trots arbetstiderna så är  det ganska fantastiskt. Tänk att mötas av ett tandlöst leende i ett vackert livserfaret ansikte... Gamla visa ögon som lyser av glädje och tacksamhet av att just jag kommer... Det är en del av min arbetsdag. De ögonblick som gör arbetet värt mödan....

Inga kommentarer: