fredag 15 mars 2013

Det är priset vi får betala..

Jag har varit på hälsokostaffären köpt piggelinelexir... Jag är så trött.. Nu har jag prövat i 3 dagar.  Jag har märkt en förändring.... Fruktansvärda gaser i magen...men inget piggare...
För mig är det svårt att avgöra om det är det jag äter eller inte äter, eller brist på sömn eller bara våren.
När jag är trött vill jag ha socker/kolhydrater och om jag äter för mycket av det blir jag trött intill komakänsla...
Sen får jag ju aldrig sova ostört på nätterna. LilleW kommer och dockar in till modersskeppet... Och tidigt vaknar den lilla propellern... Jag funderade faktiskt på om jag skulle glömma att ställa väckarklocka... Kanske skulle han sova längre då. Så att vi försov oss... Det vore ju typiskt... Nu vaknar han 1,5 timme innan den ringer (om den är ställd på 7 vill säga). Jaja...han blir tonåring nångång han med...och då vill han nog varken sova hos mamma eller gå upp tidigt....
Ikväll ska jag jobba, imorgon jobbar jag delat 7-13.30 och 15.45-22, sen söndag 7-14. De flesta av mina kolleger jobbar 7-22 med två halvtimmesraster.  Jag går hem till min mamma och vilar en stund när jag har min "ledighet". Vi har sådana turer för att "det är priset vi får betala för att alla ska få jobba heltid", precis så sa en högre chef en gång. Jag undrar om han skulle vågat ens tänka den tanken på en mansdominerad arbetsplats.
Ojoj det finns så mycket jag kan skriva runt detta...men jag får vänta till veckan, då jag kan blogga på datorn..
Trevlig helg på er...

Inga kommentarer: