fredag 8 mars 2013

Det är vi som är facket...

Internationella kvinnodagen idag...
Min router till bredband och telefon dog här om kvällen.. Så nu gör jag mitt första inlägg per mobil... Det går framåt sa han som sket i vasken...eller så var det någon annan som sa det.... Om tidigast 10 dagar har vi bredband igen.. Det blir nog en nyttig vilotid.. Jag kanske får färdigt min mössa som jag virkar.. Kanske till och med sy kuddöverdragen till Ettan...och så har jag ett annat projekt på gång...i huvudet...resultatet kommer i framtiden...
Igår var jag på Kommunals årsmöte. Det var 70 st där inklusive styrelsen. Fler än sist jag var med... Det är dåligt att folk inte bryr sig mer i dessa tider...över 2000 medlemmar och 70 som kommer...politiker vill privatisera mer och mer...
Man kan heller inte klaga på att styrelsen är den samma år efter år om man inte engagerar sig och nominerar någon annan. Det är vi medlemmar som är facket inte bara styrelsen...
Idag är jag ledig och tror jag ska försöka få mitt hår klippt. Det är slitet och inte klippt sen i juli...
Nu ska vi se om jag lyckas publicera detta också..

Inga kommentarer: