söndag 27 januari 2013

Det snöar det snöar....

Maggis bild som jag tjyvat...

Jag hade stora planer för denna helgen.
Fredag var jag ledig och mina fina Iglooflickor skulle komma hit på kvällen.
Jag skulle skura badrummet som jag tänkt ett längre tag, gå till stan en sväng. Så skulle H komma hem efter kl.12 och vi skulle åka ut och handla...
Men jag väcks av LilleW som vill kräkas....Det kommer inget tror att han har migrän...
Får iaf städat i badrummet medan lilleman sover i soffan.
Får omorganisera träffen...Vill ju inte att mina vänner ska bli sjuka...Vi bestämmer träff hos E tillslut.
H kommer hem och jag åker och handlar själv.
Maten för kvällen hade jag redan förberett så den packade jag ner och tog med mig till E.
Och det var lika mysigt som vanligt att träffa dem. Jag blir så glad av dessa människor! Finast är ni alla tre!

Lördagen hade jag planerat att hela familjen skulle vara i badhuset.... Men LilleW var fortfarande dålig, så H körde Ettan med flickvän och kompis till badhuset istället och jag och LilleW låg i soffan och tittade på filmer...Jag var ganska tacksam för det..Jag vaknade med en fruktansvärd huvudvärk...Jag som inte brukar få huvudvärk av rödvin....Men det var väl det där extra fina vinet som vi hade till maten..hehe...

Idag bestämde jag mig för att jag måste prova att gå en tur på skidorna. Det var nog fyra år sen sist...Och innan det 25 år eller något...Jag har ärvt mammas skidor och bindningen på den ena skidan krånglar så jag stod här hemma i hallen och försökte ett bra tag innan jag fick den att klicka. Sen gick jag till Mariebergsviken med pjäxorna på skidorna. Hade ingen lust att stå där och bli frustrerad över att aldrig få komma iväg....första varvet kände jag mig mest nervös över att ramla...Men sen gick det bättre...Jag ska nog försöka mig på detta fler gånger bara jag får bindningen att fästa...
Jag hade egentligen tänkt att vi skulle ha en familjedag på isen, med skidor, skridskor och korvgrillning. Men det blåste surt och jag hade inte förberett (tinat korv), visste ju inte om LilleW skulle vara frisk. Det var han...Vi får väl ta den där korvgrillningsdagen en annan helg...

Jag har förberett en gröt till imorgon med bovete, linfrö, solrosfrö och tranbär...Ska bli intressant och se vad det blir av den...Den står och sväller nu...Det är ju måndag imorgon och då ska man vara så sund som möjligt...hehe...

Inga kommentarer: