måndag 9 januari 2012

Ny start....

Nytt år....Dags för en ny blogg tyckte jag....Min förra har stått still sen mars - 11 tror jag...Ett av mina mål för 2011 var att jag skulle blogga mer...Det blev mindre kan man säga...Jag skulle gå minst två kurser....det blev inte av om jag inte räknar kurser jag gått genom jobbet eller facket, men det var inte sånna kurser jag tänkte utan mer något för mitt eget nöjes skull....Vad var det mer på listan??? Jo, jag skulle börja träna...och det gjorde jag...men kom av mig med det också.... Det är jag i ett nötskal. Jag tänker och tänker och tänker och ibland, plötsligt, gör jag..och sen avslutar jag inte....

Planen för idag det var att den skulle starta med havregrynsgröt....Jag tror alltid att det är ett bra sätt att starta en ny dag när jag ska ta mig själv i kragen....det händer ett par gånger i månaden...eller iaf i kvartalet...Att jag gör det alltså, tänker på det gör jag dagligen...
Min dag började av att jag vaknade kl.7 och insåg att jag måste ha stängt av väckarklockan eller glömt att ställa den, kände halvpanik över att jag försovit mig och var precis på väg att slänga benen över sängkanten när det slog mig att jag är ledig...Vilken skön känsla att lungt lägga sig ner igen. Jag låg väl kvar en halvtimme utan att kunna somna om. Bestämde mig för att gå upp och då vaknade naturligtvis LilleW... Han kommer alltid på natten och när jag vaknar, vaknar oftast han...

Satte på kaffe och sköt upp gröten till imorgon....Det fanns ju frallor kvar och jag älskar smörgås...Så är det bara...Fast jag försökt påverka mig själv med att jag kan börja med gröt och sen ta en macka som mellanmål...Men se den gick inte idag....
Och frallor är ju bara luft, så jag gick med ett sug i magen hela förmiddagen och hittade nog( jag vill inte riktig ta ansvar för det beteendet) en del smått och gott att stilla suget med..En kaka här en godis bit där, ett hårt bröd...Så åt jag lunch pasta och falukorv...Slängde i några salladsblad eftersom jag inte orkade koka broccoli som jag tänkt...Det såg iaf lite bättre ut även om det inte blev så mycket mer vitaminer...
Jag blev mätt och trodde att suget skulle ge sig...men inte då...Jag skulle gärna tagit en cigg...Men det är slut med det nu...För jag vill inte röka, mår inte fysiskt bra, även om psyket gör det...Och jag behöver inte röka heller..Har ju klarat mig i sex år så jag ska väl fixa det igen...

Jag har inte satt upp några mål för 2012 tror jag...Jo det har jag nog:
  • Sluta med att ha en svacka i orökandet
  • Gå ut och gå
  • Försöka gå ner de där sista kilona..iaf några av dem..
  • Dricka mer vatten
  • Spela vanliga spel (inte tv/dator spel) med barnen
  • Vakant
  • Vakant
  • Vakant
Punkt ett kämpar jag på med...Punkt två tänker jag på...Punkt tre tänker jag ännu mer på..Punkt fyra glömmer jag hela tiden...Punkt fem har jag faktiskt gjort några gånger...Punkt sex, sju och åtta - det dyker säkert upp något jag glömt att tänka på....

Nåväl...Eftersom jag nu fått det på pränt så säger vi väl som så att imorgon startar jag dagen med gröt!

Inga kommentarer: