onsdag 25 januari 2012

Äntligen är den här!!!

Den har kommit ut nu, nionde boken om Harry Hole... Den kom i fredags till Akademibokhandeln och vi slog till direkt. Karln har redan läst ut den, han läser snabbt...Jag höll på med en annan bok. Eldvittnet av Lars Kepler. Den var helt okej. Läste ut den igår. Började på Gengångaren igår kväll, bara lite. Fick tvinga mig att låta bli eftersom att jag måste sova också... Nu vet jag inte om jag egentligen har tid för jobb och familj....Jag vill bara läsa...
Det är så underbart att läsa en riktigt bra bok. Bättre än att se film. En sån där riktigt bra bok då jag vill komma till slutet men ändå inte...Jag vill veta hur det går men vill inte att boken ska ta slut.


Igår var hade jag medarbetar/lönesamtal med chefen. Tycker inte att jag har så mycket nytt att säga, det blir ju typ det samma varje gång...Jag är ju fortfarande samma person, med samma erfarenheter...Hmn..Nu har jag ett år på mig och tänka ut något nytt...Kanske jag ska bygga upp en ny strategi till nästa gång...Hmn...Hon hade placerat mig lite över medel på sin "linje"...Egentligen skulle jag väl ha frågat vad hon förväntar sig av mig för att jag ska hamna högtre upp på den där linjen...Hmn..Vad det ger i pengar att ligga över medel, vet jag inte eftersom det nya avtalet inte är färdigt...Troligen blir jag inte så värst mycket rikare....Men jag har iaf en bra bok...

Näpp, nu är det tanborste och sen cykel till jobbet. - 7,7 gradet...

2 kommentarer:

Gealach sa...

Den ser jag fram emot att läsa! Gillar de tidigare böckerna.

Stormen Berit sa...

Ja, de är bra. Jag var lite besviken på slutet i boken...Men min sambo påstår att jag missuppfattat så jag får nog läsa om sista kapitlet och hoppas att han har rätt...