tisdag 11 juni 2013

Inte så bra idé att gräva i jord och baka samtidigt...

Ett löjtnanshjärta
Efter jobbet idag cyklade jag förbi Pekås för att köpa något snabblagat som ändå inte är allt för onyttigt. Det är fasen inte lätt om det ska passa alla i familjen...
Det blev vit fiberpasta, ett strimlad skinkpaket och en crème fraiche med vitlökssmak.
Det var ju snabbt och enkelt och barnen var nöjda. Jag fick till och med några salladsblad och en bit gurka, jätte nyttigt! Orkade inte skära upp tomat eller paprika...hur nu det kan vara så jobbigt...
Lovade ettan att jag skulle baka hans favoritbröd innan imorgon då skolan ska på utflykt till Kilenegården. Skulle gjort det igår egentligen men då fanns ingen ork...Så idag var jag ju bara tvungen att orka.
Vad gör jag då jo jag gör degen och medan den jäste gick jag ut för att ta reda på min lilla rabatt jag har här ute. Satte ett pyttelitet löjtnanshjärta köpt på andra sortering för två år sen...Nu har det blivit en stor buske som växer hejvilt och jag vet egentligen inte hur man sköter en sån stackare...
Jag band upp den lite...Kanske man inte ska...Planterade ut tagetes och en solros som inte står under någon grannes fönster...
Som ett tips kan jag i alla fall tala om att det är inte så bra idé att gräva i jord och baka samtidigt...Eller samtidigt och samtidigt men ja...ni förstår...Det är bättre att göra var sak för sig...Men det är inte Berits melodi...Jag ska helst göra flera saker samtidigt eller ingenting alls...

Jag har bara fyra arbetsdagar kvar tills semester! Underbart! Vi har hyrt en stuga i Sälen en vecka. Ska bli skönt att komma bort lite.
På fredag är det skolavslutning och på torsdag nästa vecka kommer mitt kusinbarn och firar midsommar med oss. Det ska bli roligt och se henne igen, det var länge sen nu.

På torsdag ska jag min älskling följa med och springa i Jackobbergsskogen...Hoppas jag...


Fjälllimpa

Inga kommentarer: