måndag 17 juni 2013

Någonstans i bakhuvudet sitter någon och skrattar åt mig....

En solros, tagetes och minne av ett hav
Om inte du kommer till havet, får havet komma till dig.
Igår fick jag oväntad energi på förmiddagen och började röja på och i vår köpmansdisk i köket. Den är en sån plats dit vi lyfter det vi inte har bestämt oss för att kasta än. Tidningar reklam och annat jox...I disken hamnar sånt som vi "städat" undan för att det ska se snyggt ut ovanpå...Och så har vi hållit på i alla år sen vi flyttade in, utan att rensa....Två pappkassar fyllde jag med skräp och en halv med sånt som ska arkiveras i pärm. Idag ska jag rensa i och på kökssoffan innan jag går till jobbet.
När jag rensade i köpmansdisken hittade jag ett skrin, och i skrinet låg stenar och snäckor från när vi var i Danmark 2003. Det luktade hav i skrinet. Det var en fin semester, Ettan skulle fylla två år och H och jag hittade tillbaka till varandra efter en jobbig vår...
Jag smyckade ett fat på balkongen idag med stenarna och snäckorna.
Nu har jag bara ikväll och imorgon att jobba, på onsdag ska jag på ett möte i ett par timmar men sen är det semester. Jag tror aldrig jag har sett så fram emot semestern. Inte för att vi ska göra något särskilt mer än att åka till Sälen, men att bara vara ledig. Bara vara...Hahaha..Och någonstans i bakhuvudet sitter någon och skrattar åt mig och försöker påminna mig om hur frustrerad jag kommer bli när barnen inte vet vad de ska göra och retas med varandra....Jag hoppas på fint väder. Att vi kan vara nere på stranden..Att det finns några kompisar att umgås med där för både dem och mig. Att jag ska få sitta här ute på kvällen med en cider eller ett glas vin eller en kaffe för den delen med trevliga grannar medan kvällssolen går ner...
Därför ska jag röja runt i lägenheten denna vecka så att jag verkligen kan njuta på semestern utan att tänka på måsten och borden som man lätt gör när man är i närheten av sitt hem.
Så därför mina vänner kan jag ju inte sitta här och blogga....Dags att sätta igång med projekt kökssoffa!

Inga kommentarer: