torsdag 4 juli 2013

Här kommer natten...dabbidabbida....

En irich eller två eller tre flyter i mitt blod. Jag har semester är i en stuga i Sälen och njuter av livet. Myggspiralen brinner,  mitt hjärta serverar irichen, barnen är tysta just nu (undrar vad de gör). Västerdalsälven ligger stilla. Det är nästan som i mitt barndomsparadis, Kamlunge.  Saknar bara forsens brus.
Igår var jag och barnen på Experium(?) och äventyrsbadade. Det var roligt men svårt att tillfredsställa två barn med 5 års åldersskillnad och modighetsgrad. Det var badring upp antal trappor rutschbana ner. Sen mindre rutchbana. Sen trappor upp osv osv.
Idag har vädret varit så där.  Vi har varit och handlat. Fikat på ett mysigt ställe. Eldat i öppna spisen och grillat korv.
Blir det bättre väder imorgon blir det väl en tur i trollskogen. Borde gå kungsleden ocj borde jogga. Tog med mig träningskläder men dr ligger än så länge orörda i resväskan och jag är missnöjd med mig själv. Men vadå jag har ju semester!
Puss på er!

Inga kommentarer: