måndag 19 augusti 2013

Och magen ska morra och knorra...

Tante Berit snosar bebis

väntan...en himla varm dag
Idag har jag varit så duktig...Rensat i barnens garderober. Tre kassar fulla hos LilleW och två hos Ettan. Upptäckte att Ettan bara hade två par långbyxor i rätt storlek...Det är lika varje höst..Plötsligt har de växt ur kläderna och jag blir lika förvånad varje gång,,,Och får halvpanik när jag tänker på allt nytt de behöver, aktiviteter som börjar och ska betalas...och framförallt att de fyller år med en månads mellanrum....Och sen är det jul...Ja ni fattar - utgifter utgifter utgifter....
Men nu hade jag turen i alla fall att jag kunde ge Ettans kläder till ett grannbarn och fick lika mycket kläder tillbaka till LilleW. Perfekt! Och han var supernöjd med alla häftiga tröjor och har redan bytt två gånger...
Däremot ilade jag iväg med Ettan till Bergvik så han fick sig lite byxor...
Själv ligger jag på latsidan och får inte igång träningen ordentligt...Har visserligen kvar rester av en dunderförkylning, men att promenera har väl aldrig varit skadligt....Jag längtar efter att träna, efter att vara nöjd med mig själv, äta det som min kropp mår bra av, inte det jag tror att jag vill ha....som choklad och kakor och annat som min mage morrar åt.
Men jag är snart där, jag känner det..Och SATS har uppdaterat sin app så den måste jag sätta mig in i...Jag tror den kan vara till hjälp...
Nej, kära vänner...roligare än så här blir det inte idag...Nu ska jag äta äppelpaj med vaniljsås och titta på idol med barnen och magen ska morra och knorra....


Inga kommentarer: