onsdag 25 april 2012

Baka baka stor bulle...

Jäsande Grekiskt Lantbröd
I bakar tagen.....Grekiskt Lantbröd Mycket jäsning men man hinner ju en del medan det jäser.
Tänkte att jag skulle plocka fram dammsugaren, duscha växterna och bädda rent innan jag ska dra iväg på möte. Men det har inte blivit gjort än...
Jag önskar att det föll sig naturligt för mig att plocka fram den där snabeldraken åtminstone varannan dag eftersom vår hall är ett grustag...Men nä...Jag bara tittar på eländet och tänker "måste, måste, borde, borde....gör det sen...". Till mitt försvar kan jag säga att jag iaf gör en tillfällig nödlösning och plockar fram sopborsten och tar det värsta...och täker "så länge...tills sen..."
Jag längtar efter ett såpadoftande hem...Jaja, jag är inte ensam om dammsugningsansvaret här hemma, men tyvärr är min hälft likadan som mig...Och jag kommer aldrig bli en kvinna som talar om för min karl vad som behöver göras, inte vad det gäller städning...och det är inte för att jag är en fantastisk kvinna utan för att jag inte vill att han ska tala om för mig vad jag ska göra...För sätter jag han i arbete, måste ju han få sätta mig i arbete...Kritiserar jag hans städning, får han kritisera min, så ska det vara i ett jämlikt hem, anser jag....Och jag är ingen älskare av att få kritik...Därför undviker jag att ge...Men jag kan och jag kritiserar..Men då gäller det helt andra saker som är mycket viktigare än ett såpadoftande hem...

Det doftar åtminstone ganska ofta nybakat bröd i det här hemmet...

Nu är brödet i ugnen och sen bilden togs har det jäst till nästan dubbelstorlek...

2 kommentarer:

Anonym sa...

hehe jag letade som busen efter receptet och kunde inte komma på var jag sparat det (hade det tydligen som favorit i alla mina favvosar)
när jag kom på att du bakat och bloggat om dem =)

tackar ;)

Mia

Stormen Berit sa...

Se där ja, då gör jag lite nytta med min blogg då...När jag knycker andras recept ;)... Jag måste nog också baka det snart igen...