torsdag 21 juni 2012

Nu vet jag...

Bungypump
När jag jobbar sådana här fina sommarkvällar som det är ikväll. Sådana här kvällar innan helg...Då brukar jag cykla förbi människor som är ute och motionerar...Och jag brukar tänka "Vad är det där för konstiga människor? Har de inget liv?? Varför inte ta ett glas vin, gå ut på krogen, umgås med familjen, titta på tv...ja vad som helst...men vara ute och motionera??? Konstigt..."
Men nu vet jag vad det är för konstiga typer...det är sådana som blir rastlösa om de inte får gå ut på sin runda...Det är sådana som mår bättre efteråt...som sen kan ta en dusch och ta sin cider och känna sig nöjd med sig själv...sådana som mig...för jag har banne mig gått och blivit motionär....Jag litar inte riktigt på mig själv än i denna fråga...men jag går minst 6 km nästan varje dag...Med stavar och nu har jag uppgraderat stavarna till Bungypump med 6 kg motstånd och det blev bara ännu härligare att gå ut att gå...Var hos min friskvårdare idag och jag har gått ner 3,5 kg och 5 cm i midja sen jag var där förra gången i slutet på maj...Jag känner mig riktigt nöjd faktiskt!
Imorgon är det midsommarafton och då får jag nog inte till någon stavgång...Men små grodorna och raketen ska jag nog klara av och vad mer det nu är man sjunger när man dansar runt midsommarstången...
Trevlig midsommar!

Inga kommentarer: